2014. okt 24.

A beavatott- Veronica Roth

írta: bookgirl
A beavatott- Veronica Roth

A könyv amit nem tudtam letenni...

tumblr_n360gkTFjt1tqop91o1_500.png

Fülszövege:843740_5.jpg

" EGYETLEN DÖNTÉS
alapján megtudhatod, kik az igazi barátaid
EGYETLEN DÖNTÉS
meghatározhatja az értékrendedet
EGYETLEN DÖNTÉS
örökre megmutathatja, kihez és mihez vagy hűséges
EGYETLEN DÖNTÉS, AMELYTŐL MEGVÁLTOZOL

Beatrice Prior az antiutópisztikus Chicagóban él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent – még önmagának is. "

 

Hogyan találkoztam eme fantasztikus könyvel??
Ennek egész rövid története van. A mozikínálatot böngészve észre vettem a megjelenő filmek között a Divergent ami a magyar fordításba Beavatottként szerepel. Az alap storynak utánanézve megtetszett és hát mit ad Isten úgy döntöttem először a könyvnek esek neki. Miután befejeztem csak annyit tudtam mondani:
" EZT MEG KELL NÉZNEM! EZ OLTÁRI JÓ LEHET FILMBEN!". Szóval következtetni lehet ebből arra ,hogy egy nagyszerű könyv véleményezése következik. Szóval térjünk is a lényegre.

A történetet nagyjából bemutatja a könyv fülszövege: egy jövőben játszódó story-ról lesz szó. Tris nagy döntés előtt áll, meg kell választani azt a "kaszt"-ot ,ahova élete végéig akar tartozni. A nem kis döntést jól végig kell gondolni ugyanis, ha megbukik a beavatási ceremónián, akkor már nem tartozhat egyik kaszt-hoz sem...

A cselekmény nagyon bonyolult, ugyanis sok dolog történik egyszerre(én is néha kapkodtam a fejem, hogy MOST MIVAN??) De azért nem volt annyira nehéz tartani a tempót az írónővel. Külön köszönet a részletes helyszínleírásoknak ( a képzeletem csak úgy szárnyalt olvasás közben... :D) És amit jó ha tudnak a leendő olvasók, hogy olvasás előtt kapcsolják be a biztonsági öveiket ugyanis az írónő egy "akció-hullámvasút"-ra invitál minket ahol csak nagyon ritkán van megállás. Mindezt leszámítva nagyon gyorsan tud vele haladni az ember( 2 nap alatt elolvastam) és szerintem egy életre szóló élményt nyújt.

A szereplőket imádtam persze mindenki másért:

Beatrice Prior /Tris: Már ott a kedvencemmé vált amikor kiállt saját magáért, és amiket ezután véghez vitt... Szóval bekerült a kedvenc hősnőim közé az egyszer biztos.

Nem azért ugrottam le a tetőről, mert olyan akartam lenni, mint a Bátrak, hanem azért, mert máris olyan voltam, mint ők – és meg akartam mutatni magam nekik.

                                                                                                                                                                               -Tris

Négyes: Őt az első megszólalásától fogva imádtam valamiért, és ezt csak fokozta az a rengeteg titokzatosság ami körülvette.

– Tudod, a srácok többsége élvezné, ha bezárva találná magát egy ilyen szűk helyen kettesben egy lánnyal – mondom, a szememet forgatva.
– De az nem, aki klausztrofóbiától szenved, Tris! – Négyes hangja most már kétségbeesett.

                                                                                                                                -Tris, Négyes

Christina: Nagyon vagány egy csaj annyi szent. Imádtam.

 

– Molylepkék – ismétli meg Will. – Te félsz a molylepkéktől?
– Nem, csak a röpködő molylepkéktől – feleli Christina. – Amikor tömegesen rajzanak és mindenhol ott vannak. Az a sok szárny és láb… és… – beleremeg, és megrázza a fejét.
– Ez borzasztó – mondja Will, komolyságot színlelve. – Ez az én barátnőm. Kemény, mint egy vattacsomó.

                                                                                                             -Will ,Christina

A többi szereplők (jók- rosszak) is , a megfelelő helyre kerültek.

Naturalisztikus képeket kapunk a harcokról/bunyókról, amivel semmi gond nem volt. A történet kissé keszekuszára sikeredett, az akciójelenetek adják a sava-borsát és mindezt a történet végére az írónő még megspékeli egy jó nagy csavarral is ,ahol szem nem marad szárazon. Szóval szép volt, jó volt, biztos hogy újraolvasom. A függővégre számítottam hiszen ez a könyv is egy sorozat része. Tuti, hogy elolvasom a folytatásokat.

És végül a már említett film. (Amit rögtön meg is néztem a könyv után :D ) Nagyon szuper lett. A szereplőválasztás is jóra sikeredett. Történetbeli eltérés nem nagyon figyelhető meg, talán csak annyi hogy a durvább részeket kivették vagy nem vitték a vászonra-> kevesebb durva verekedést kaptunk. Mindezt összevéve jól összehozták.

Értékelésem:5/5***** Imádtam.

Érdekesség:

Tudtad, hogy az írónő is szerepel a filmben?

Pár kép a filmből:

Szólj hozzá

Romantikus Posztapokaliptikus Disztópia